bokfrun

Romeo: (Min flykt i fem akter) - Ola Rapace

Av Bokfrun - 2021-06-14 22:49

Ett recensionsexemplar som kom för länge sedan i form av en e-bok.
Först blev jag orolig att jag skulle känna igen allt då jag tittade på stjärnorna på slottet den säsongen han deltog.
Men det jag upplevde i boken var ett väldigt mörker. I mina ögon så är det ett destruktivt liv han levt och kanske fortfarande lever i. Hur mår han, och hur mår barnen i allt det här?
Jag uppfattar det som en naken bok där inte mycket har blivit förfinat. Flera gånger under bokens gång tänker jag: hur orkar han med detta mörka leverne och att så ofta känna ilska.
Jag måste på något vis haft någon form av ögon bindel på mig under hans karriär. Jag har sett många filmer han varit med i, men måste helt ha missat allt rabalder runtomkring honom.
Det blir spännande att fortsätta följa Ola så länge han arbetar som skådespelare. Få se hur allt artar sig i framtiden. Hoppas att han kan få känna ett inre lugn.

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards